Aquaerobik dla przyszłych mam

Aktywność sportowa we wodzie jest szczególnie wskazana dla kobiet w ciąży. Woda daje przewagę nad ćwiczeniami poza zbiornikiem, przede wszystkim dzięki wyporności. Ciało jest wówczas mniej obciążone. Kręgosłup i stawy mogą nieco odpocząć. Trudno też o kontuzje podczas podobnych ćwiczeń. Jeśli jednak nie interesuje Cię zwykłe pływanie, możesz zapisać się na ciekawsze zajęcia – czyli na aquaerobik. Dlaczego warto? Aquaerobik przypomina zwykły aerobik, jednak ćwiczenia odbywają się w zbiorniku wodnym, najczęściej na basenie. Dzięki temu możliwe jest wykonywanie czynności, które poza wodą nie byłyby bezpieczne dla ciężarnej kobiety i dziecka. „Normalny” aerobik jest zbyt gwałtowny i za mocno obciąża kręgosłup i stawy, by można było ćwiczyć, gdy w brzuchu rozwija się małe dziecko. Aquaerobik jest bardzo przyjemnym doznaniem.

Wszyscy ćwiczący słuchają muzyki i powtarzają za instruktorką określone ćwiczenia. Do doskonały sposób na relaks i poprawę samopoczucia. Aquaerobik do tego wzmocni Twoje ciało i przygotuje je na ten najważniejszy moment – czyli poród. Taka forma sportu ma też pozytywne oddziaływanie na dziecko. To dlatego, że Twój organizm, gdy ćwiczysz w wodzie, nie ulega gwałtownym zmianom metabolizmu czy ciśnienia krwi. Rozwijający się płód nie reaguje dobrze na podobne „niespodzianki”. Środowisko wodne rozwiązuje ten problem. Plusy zdrowotne odczujesz również po porodzie. Żylaki nóg i odbytu to często pozostałość po wysiłku, jakim jest noszenie w brzuchu rozwijającego się dziecka. Aquaerobik wyraźnie odciąża dolne partie ciała.

Wreszcie mogą one odpocząć, mimo że jednocześnie poświęcasz się sportowej aktywności.

You may also like...