Pamiętaj o ostrożności

Ciąża nie musi, a nawet nie powinna być czasem pasywnego wyczekiwania na poród. Takie podejście może zaowocować zwiększonym lękiem przedporodowym. W końcu przesiadując całe dnie w domu, łatwo popaść w przesadne rozmyślanie nad przyszłymi, stresującymi wydarzeniami, do których poród z pewnością się zalicza. Jeśli będziesz prowadzić aktywny tryb życia, niepotrzebne lęki nie będą zaprzątać Twojej głowy. Niemniej jednak, każda forma sportu wymaga szczególnego podejścia, gdy w naszym brzuchu rozwija się mały człowiek.

Pomimo wielu porad, które można znaleźć w sieci, prasie czy telewizji, na pierwszym miejscu zawsze trzeba stawiać jedną regułę. Jest nią kierowanie się zdrowym rozsądkiem i własnymi przeczuciami. Każda kobieta jest inna i to, co dobre dla Twojej koleżanki, nie musi działać w Twoim przypadku. Być może inne przyszłe mamy czują się świetnie podczas uprawiania jogi, ale jeśli Ty odczuwasz bóle lub mdłości, odpuść sobie tę formę rekreacji i przerzuć się na długie spacery albo rowerek gimnastyczny. To samo dotyczy czasu ćwiczeń czy ilości serii, które trzeba wykonać.

Szczególna ostrożność jest zawsze wskazana. Jeśli czujesz się zmęczona, nie staraj się wykonywać kolejnej serii. Nie będzie to miało dobrego wpływu ani na Twoje zdrowie, ani na zdrowie dziecka. Ciało kobiety w ciąży, jak i rozwijający się płód, nie lubią nadmiernego wysiłku i gwałtownym zmian. Rzeczą, na którą trzeba uważać w największym stopniu są natomiast upadki i uderzenia.

Z tego powodu wielu lekarzy odradza nawet spokojną jazdę na rowerze i zalecają raczej rowerek gimnastyczny.

Może Ci się również spodoba